RAR verifică dacă există în România dispozitive de manipulare a emisiilor și cere date de la VW. Ce riscă proprietarii mașinilor

RAR verifică dacă există în România dispozitive de manipulare a emisiilor și cere date de la VW. Ce riscă proprietarii mașinilor
Publicat: 26/09/2015, 14:20

Registrul Auto Român (RAR) verifică dacă pe mașinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante există dispozitive de manipulare a emisiilor și a cerut reprezentanței Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.

„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanței grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, se arată într-un comunicat al RAR.

Potrivit acestuia, pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate și a lansat o acțiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenței pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.

„Acțiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanților autorizați ai acestora, nicidecum persoanelor fizice (…) Menționăm că RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel”, informează instituția.

Măsurile au fost luate în urma solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate statele membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip.

Registrul Auto Român subliniază că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine constructorului și autorității care a emis omologarea.

„Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcție de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate și va ține cont de măsurile administrative pe care autoritățile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen”, se mai arată în comunicatul registrului.

Volkswagen a recunoscut marți că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conțin softul prin care este influențat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule să fie incluse în programe de rechemări.

Compania a alocat 6,5 miliarde de euro, în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz și a avertizat că profitul grupului va fi afectat.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat joi că Volkswagen a informat că manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante a avut loc și în cazul automobilelor diesel din Europa.

Ministerul Transporturilor investighează totodată și vehicule ale altor producători auto, în privința corectitudinii testelor de poluare, a spus Dobrindt.

Scandalul provocat de softul instalat de Volkswagen pe automobilele diesel pentru măsluirea testelor de emisii poluante nu este singurul caz în care un producător auto a fost prins că a încercat să înșele autoritățile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, potrivit MarketWatch.

Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru și nici nu este la prima abatere. General Motors, Ford Moror și American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative și au luat măsuri în trecut pentru a rezolva deficiențele descoperite de autorități.

Tags:
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Su-57 vs F-16: Cum se compară cel mai avansat avion de luptă al Rusiei cu...
Câștigă 200 de lei doar în câteva minute! Ciprian a dat lovitura cu o afacere...
Cum trăiește, de fapt, acum, Alexandru Tudor. A ales viața monahală, deși nu se poate...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Alpinistul român Gabriel Tabără a murit pe Everest
Cum arată mașina viitorului de la Dacia. Mașina pare desprinsă din filmele SF
Shannen Doherty, ultima DORINȚĂ înainte de a muri. „Pe mine cancerul m-a făcut să... ”
Prima reacţie a părinţilor tânărului ucis de Vlad Pascu, după ce judecătoarea Ancuţa Popoviciu a...
Cât a ajuns să coste roșiile românești în piețe! Românii, în pragul disperării
Urmărire cu final neașteptat! Un afacerist a intrat cu un Lamborghini într-un stâlp în timp...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Trebuie să scoți mașina din viteză de câte ori oprești la semafor?
Reuters: Vladimir Putin a pus ochii pe o insulă crucială pentru NATO: ,,Scopul lui Putin...
Operațiunea de MARE RISC din Primul Război Mondial!
Ungurii devin stăpâni în Europa. Susținerea este totală pentru Viktor Orban
Splendoarea de care puțini români știu. Locul care te transpune într-o altă lume
Imagini incendiare cu Babs, fosta iubită a lui Dorian Popa în Dubai. Bruneta de 41...
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Tavi Colen, mărturisiri despre trădarea din trupa Talisman. Artistul nu îl poate uita Alin Oprea....
Monica Anghel a slăbit 40 de kilograme! Cântăreaţa, motivul din spatele acestei schimbări radicale: "Am...
BANCUL ZILEI. - I-am dat împrumut unui amic 200 de lei, dar văd că nici...
Graceland, celebra casă a lui Elvis Presley, a scăpat la limită de executarea silită
×